Avdelning: Compliance
Risk, Audit & Compliance Manager till ISS FACILITY SERVICES AB
ISS Facility Services är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag och med närmare 350 000 medarbetare världen över är vi en av världens största privata arbetsgivare. ISS är experter på fastighetstjänster och levererar servicelösningar till företag och offentliga verksamheter i hela Sverige. Vi finns över hela Sverige och i mer än 30 länder globalt. Det gör oss till den perfekta partnern för förtag i alla branscher, stora som små.
Vi söker nu en Risk, Audit & Compliance Manager med placering på huvudkontoret på Liljeholmskajen i Stockholm.
Vad kan vi erbjuda dig?
Med över 100 års erfarenhet har ISS hållit fast vid sina grundläggande värderingar. Kärnan är att koppla samman människor och platser för att få världen att fungera bättre. Oavsett om det är sjukhus som vårdar patienter, företag som ökar produktiviteten eller flygplatser som transporterar resenärer, finns vi där för att hjälpa till. Här finner du medarbetare med ett högt engagemang, där varje individ får ta stort ansvar från första dagen. Vår organisation har en väl definierad värdegrund, där medarbetaren sätts i centrum.
Hos oss blir du en del av ett globalt, dynamiskt och framgångsrikt företag och vi söker därför någon som själv har ambitionen att utvecklas och inte är rädd för förändring. Vi tror att människor på en arbetsplats bör komplettera varandra. Vi är ett företag där vi bryr oss om varandra med ett stort engagemang och passion för det vi gör.
Om rollen
Som Risk, Audit & Compliance Manager kommer du att ha en central roll med ansvar för att utveckla, implementera och följa upp vårt arbete inom risk, audit och compliance.
Du kommer att ingå i juristavdelningen (som för närvarande består av fyra jurister) och rapportera direkt till vår Chefsjurist, men arbeta nära verksamheten inom ISS olika staber och affärsområden. Du kommer vara en del av den svenska verksamheten men löpande ha kontakt med ISS Group och personer i andra länder med liknande roller. Du kommer att vara avgörande för arbetet med att utveckla och implementera interna regelverk, policyer och riktlinjer.
Då ISS är i en expansiv fas, kommer du att få vara del i en föränderlig miljö. Arbetsuppgifterna kommer vara mycket varierande och du kommer få vara med och påverka.
I din roll kommer bl.a. följande arbetsuppgifter att ingå:
- Genomföra internrevisioner lokalt avseende nyckelområden
- Bistå organisationen och samarbeta med ISS Group Internal Audit när de genomför utvalda revisioner på verksamheten
- Säkerställa att ISS lokala försäkringsskydd är relevant för att täcka risker i verksamheten
- Översätta policies och e-utbildningar från koncernen
- Upprätta rutiner för intern kontroll och/eller riskhantering när sådana saknas inom relevanta områden.
- Övervaka genomförandegraden av e-utbildningar som Legal ansvarar över
- Hålla i utbildningar vid behov och ta fram utbildningsmaterial
- Utföra rättsutredningar
- Uppdatera styrdokumentation och mallar vid regelförändringar
- Delta i framtagandet av översiktskarta över tillstånd (tsm med HSEQ)
- Delta i utredningen om digital lagbevakning (tsm med HSEQ)
- Bistå kring driften i att ansöka om olika tillstånd
- Värdera lokala risker tillsammans med verksamheten
- Assistera ISS säljavdelning med att inför anbudsingivning utvärdera operationella risker
Vem vi söker
Vi söker dig med en akademisk bakgrund, och som har minst fem års relevant arbetslivserfarenhet. Du är generalist och besitter god kunskap inom audit och operationella risker. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta processorienterat och leda projekt och att du även har varit del av implementationsprocesser inom compliance. Det är ett krav att du kan uttrycka dig mycket väl på svenska och engelska, både i tal och skrift.
Vi ser att rätt kandidat har:
- Relevant akademisk examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som av arbetsgivaren bedöms likvärdiga
- Intresse av och erfarenhet från arbete med styrning och kontroll av verksamhetsrisker
- Erfarenhet av att arbeta processorienterat och att leda projekt
- Mycket goda kunskaper i Office365
Som person har du gott omdöme, hög integritet och en god analytisk förmåga. Du trivs med att arbeta självständigt, som en del av ett större sammanhang. Du är handlingskraftig och lösningsorienterad, en affärsmässig lagspelare, har god samarbetsförmåga och är prestigelös i ditt sätt. Vidare är du resultatorienterad och en ”doer” som får saker att hända. Du är strukturerad i ditt arbetssätt.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Sharp Recruitment & Consultants. För frågor angående rollen, vänligen kontakta Ron Cohen på 073 518 51 88 eller
ron.cohen@sharprecruitment.se
Din ansökan ska bestå av ett CV. Tillträde sker enligt överenskommelse och urvalet sker löpande så ansök gärna idag.
Varmt välkommen med din ansökan!
Lediga jobb – se alla
Om oss
Sharp Recruitment & Consultants är specialister inom Legal, Compliance, Tax & Audit, Business & Finance, Risk och Data Protection & Security. Vi är ingen vanlig rekryterings- och interimsbyrå. Vi har valt att vara specialiserade för att verkligen kunna bli duktiga på just dessa områden. På så sätt har vi lyckats arbeta upp ett unikt, stort och kompetent nätverk.
Är du redo för nästa steg i din utveckling? Registrera ditt cv.